Menu: 

FAQ

Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op via het contactformulier.

Algemeen

Van wie is VeiligStallen?

VeiligStallen.nl wordt beheerd door CROW-Fietsberaad in samenwerking met de aangesloten gemeenten. Gemeenten kunnen fietsenstallingen en -kluizen koppelen aan het achterliggende systeem. De gemeente krijgt hiervoor informatie over het gebruik van de stallingen. De gebruiker krijgt actuele informatie over de drukte in de stalling en kan sneller stallen doordat de papieren bonnetjes zijn vervangen door barcodepassen.

Wanneer moet ik een account aanmaken?

Als de stallingen of kluizen in uw gemeente gekoppeld zijn aan VeiligStallen kan het handig zijn om te registreren. U krijgt dan inzage in uw stallingstransacties en kunt eventueel uw stallingstegoed opwaarderen. Gekoppelde stallingen en kluizen zijn herkenbaar aan het logo van VeiligStallen.

Ik kan niet registreren. Het opgegeven e-mailadres bestaat al in het systeem.

U of iemand anders heeft al een account aangemaakt met dit e-mailadres. Bent u uw wachtwoord vergeten dan kunt u deze opvragen op de pagina Inloggen. Vermoed u misbruik van uw e-mailadres? Neem dan contact op met de helpdesk via Contact.

Worden mijn gegevens goed beschermd?

Alle persoonsgegevens die via de stallingen of op deze site worden verkregen worden strikt vertrouwelijk en in overeenstemming met de geldende privacywetgeving behandeld. Zie ook ons privacystatement.

Fietsenstallingen

Hoe herken ik een fietsenstalling die is gekoppeld aan VeiligStallen.nl? (onderstaande FAQ hebben alleen betrekking op deze fietsenstallingen)

Op de overzichtspagina van alle stallingen van een gemeente staat bij gekoppelde stallingen het logo van VeiligStallen achter de naam van de stalling. Van deze stallingen is meer informatie bekend dan van de niet-gekoppelde stallingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aantal vrije plekken op dit moment. Ook kunt u na registratie uw transacties bekijken.

Ik heb een sleutelhanger gevonden, kunt u de eigenaar traceren?

Registreren van de sleutelhanger is in geen enkele deelnemende gemeente momenteel verplicht. Hierdoor is de kans dat we de eigenaar via VeiligStallen.nl kunnen opsporen heel klein. Maar hoe klein de kans ook is, we kunnen het wel proberen.

Stuur hiervoor een e-mail via de contactpagina met het nummer van de sleutelhanger en de plaats waar deze gevonden is. We raden aan de sleutelhanger ook aan te melden bij de website www.verlorenofgevonden.nl. Dit is het centrale meldpunt van gevonden voorwerpen binnen uw gemeente.

Tip: registreer uw sleutelhanger voor het geval u hem zelf een keer kwijtraakt.

Ik heb (nog) geen sleutelhanger, kan ik wel een account aanmaken?

Ja, u kunt uzelf gewoon registreren en uw persoonlijke gegevens invullen. Later kunt u alsnog een sleutelhanger toevoegen of dit account koppelen aan een chipkaart (bij deelnemende fietskluizen).

Kan ik mijn barcodepas/sleutelhanger gebruiken voor meerdere fietsen?

Nee, per fiets ontvangt u één barcodepas (sleutelhanger). U kunt wel meerdere passen toevoegen onder één account zodat u in één keer een overzicht heeft van al uw transacties.

Kan ik meerdere passen hebben?

Ja, dat kan. Als u meerdere fietsen heeft ontvangt u ook meerdere passen. Voeg elke pas toe aan uw account zodat u in één keer een overzicht heeft van al uw transacties.

Ik ben mijn pas kwijt. Wat moet ik doen?

Geen probleem. Haal een nieuwe sleutelhanger bij een deelnemende stalling en voeg deze toe aan uw account. Hierna kunt u uw verloren sleutelhanger verwijderen uit uw account. Let op: voeg eerst de nieuwe sleutelhanger toe en verwijder dan pas de oude.

Wat moet ik invullen bij pasomschrijving? En waarom?

U kunt hier invullen wat u wilt, bijvoorbeeld "fiets van Annie". De omschrijving die u invult ziet u terug bij de verschillende overzichten. Dit is met name handig als u meer dan één pas registreert onder uw account.

Ik mis een stalling in mijn gemeente, kan ik dit doorgeven aan de gemeente?

Ja, dat kan. Op de pagina Kaart vindt u onderaan de legenda een knop 'Stalling toevoegen'. Hiermee geeft u een nieuwe locatie door aan uw gemeente. Na goedkeuring van de gemeente verschijnt de nieuwe locatie op de kaart.

De informatie bij een stalling klopt niet, kunt u dit wijzigen?

Ja, dat kan. U stuurt hiervoor een e-mail met de gewenste wijziging via het contactformulier.

Waarom wordt zowel bij de in- en uitgang gescand?

Het doel van het scannen is drieledig:

  • Door te controleren dat de pas/fiets-combinatie hetzelfde is bij de in- en uitgang wordt voorkomen dat iemand anders met uw fiets naar buiten loopt. Diefstalbeveiliging dus.
  • Door zowel bij de in- als uitgang te scannen kan worden bepaald hoe lang uw fiets is de stalling heeft gestaan. Op basis hiervan kan berekend worden hoeveel u (eventueel) moet betalen.
  • Uw gemeente kan zo zien hoeveel fietsen zijn gestald en hoe lang deze gemiddeld in de stalling staan. Met deze informatie kunnen zij hun beleid aanpassen. Blijkt een stalling bijvoorbeeld heel druk te zijn dan moeten er wellicht plekken bij. Is het aan de andere kant heel rustig dan zou er mischien een beheerder minder kunnen komen. De gemeente kan zo het geld dat zij besteden aan de stallingen optimaal inzetten.┬áNB. Gemeenten krijgen nadrukkelijk alleen informatie over totale aantallen en gemiddelden. Informatie over wie de stallingen gebruiken wordt -voor zover ├╝berhaupt opgeslagen- niet gedeeld.

 

Op www.Apeldoorn-Binnenstad.nl vind je een overzicht van alle winkels, marktkramen, cafés, restaurants, musea, bioscopen, poppodia en meer. Onder praktische info vind je o.a. alles over parkeren in het centrum van Apeldoorn, alle koopzondagen, pinautomaten en meer. Ook vind je hier de allerleukste aanbiedingen en acties uit de binnenstad. Houd de site goed in de gaten!

Bedankt!

Er zijn dit jaar al

586.124

fietsen gestald in Apeldoorn.